Co zrobić, żeby nasza strona była widoczna w internecie?

Dwoisz się i troisz, aby Twoja strona internetowa wybiła się na tle konkurencji i wskoczyła na wyższą pozycję w wyszukiwarce, ale nic się nie dzieje? Nie odnotowujesz zwiększonego ruchu, a i potencjalni klienci rzadko trafiają na stronę Twojej firmy? Przyczyną tego może być między innymi zła optymalizacja strony pod wyszukiwarkę oraz źle dobrane treści i słowa kluczowe. Jak można to zmienić? Zlecając specjaliście audyt SEO oraz poprowadzenie odpowiednich działań związanych z pozycjonowaniem strony.

Audyt SEO – dlaczego warto go zrobić?

Jedyną właściwą odpowiedzią na to pytanie jest – tak! Audyt SEO to podstawa, jeżeli chcemy polepszyć odbiór istniejącej już strony internetowej. Specjalista z zakresu pozycjonowania podczas wykonywania audytu ocenia, w jaki sposób jest pozycjonowana strona i czy jest to robione dobrze, czy treści na stronie są dobrze zoptymalizowane, a jeżeli nie to przygotowuje plan działania, jaki ma na celu optymalizację strony oraz zwiększenie jej widoczności w sieci. W czasie opracowywania audytu powinna być wykonana również analiza działań konkurencji. Pozwoli to na określenie między innymi popularnych słów kluczowych, które są charakterystyczne dla branży. Pozwoli też sprawdzić, czy działania konkurencji odnoszą skutek oraz uniknąć duplikowania treści.

Co może wpłynąć na złą pozycję strony w wyszukiwarce?

Czynników wpływających na pozycję strony w wyszukiwarce jest wiele. Do najczęściej wskazywanych błędów w pozycjonowaniu strony zalicza się przede wszystkim:

– wykorzystanie technik tak zwanego czarnego SEO (black hat SEO) – chodzi tutam między innymi o korzystanie z farm linków, spamowanie linkami w komentarzach na blogach czy forach, duplikowanie treści, cloacking czy ukrywanie linków i przesycenie słowami kluczowymi. Trzeba pamiętać, że takie działania mogą doprowadzić do tego, że na stronę zostanie założony filtr lub dostanie ban, a później trudno odzyskać pozycję dla takiej strony;

– zły dobór słów kluczowych;

– treść niskiej jakości;

– nieodpowiednie dystrybucja treści ze strony.

W jaki sposób można zwiększyć widoczność strony w sieci?

Chcąc zwiększyć widoczność strony w sieci, warto przede wszystkim stosować się do zaleceń Google, gdyż to właśnie pod tę wyszukiwarkę pozycjonowane są najczęściej strony internetowe w Polsce. W celu podniesienia pozycji w Google warto:

  • wykonać analizę działań konkurencji – pomoże to sprawdzić, które działania konkurencji przynoszą im zyski i warto się tym sugerować
  • zoptymalizować treści na stronie – postawić na treści o wysokiej jakości, które będą korzystały z zasad SEO, ale jednocześnie będą czerpały z założeń content marketingu;
  • komentowanie na forach i blogach branżowych;
  • aktywnie i wartościowo prowadzić kanały społecznościowe;
  • odpowiednio dobierać kanały dystrybucji udostępnianych przez siebie treści.

Przy tym wszystkim warto pamiętać o współpracy ze specjalistą z dziedziny pozycjonowania stron, który opracuje nie tylko audyt, ale wdroży przygotowane przez siebie zalecenia i strategie, a także przekaże nam cenne informacje, które pozwolą na samodzielne wdrażanie niektórych z działań np. prowadzenie profilu społecznościowego czy umieszczanie treści na stronie lub blogu firmowym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *