Jak wybrać przewoźnika prowadząc sklep online?

 

Powodzenie sklepu internetowego w dużej mierze zależy od szybkości obsługi zamówienia. I niestety nie chodzi tu jedynie o krótki czas kompletowania zamówienia na zapleczu sklepu, ale przede wszystkim o to, jak szybko przesyłka znajdzie się w domu klienta. Czas, jaki potrzebny jest na pokonanie drogi z magazynu naszego sklepu internetowego do rąk odbiorcy wcale nie zależy od nas, ale od firmy kurierskiej, jaką wybierzemy.

Kim są i czego potrzebują Twoi klienci?Kobieta przy komputerze

Najczęściej porównując ofertę przewoźników, bierzemy pod uwagę cenę (można je wyszukać wpisując w wyszukiwarkę „cennik DHL”). Trzeba jednak uwzględnić wiele innych czynników. Jeśli prowadzimy hurtownię rolną, wówczas naszymi klientami będą mieszkańcy małych miejscowości, często oddalonych od większych ośrodków. Warto więc szukać takiego spedytora, który oferuje rozwóz przesyłek nie tylko na terenie większych miast, ale również kursuje między mniejszymi miejscowościami. Jeśli Twoi klienci zaopatrują się u Ciebie w towary o dużych gabarytach, poszukaj takiego przewoźnika, który specjalizuje się w przewozie właśnie takich paczek. Zwróć na to uwagę, ponieważ niektórzy przewoźnicy specjalizują się wyłącznie w dostarczaniu niewielkich i lekki przesyłek, a jeszcze inne w rozwożeniu przesyłek wielkogabarytowych lub takich o niestandardowym kształcie.

Pomocny okaże się broker usług kurierskich

Brokerem usług kurierskich nazywać będziemy platformę firm, które świadczą usługi kurierskie. Dzięki takiemu zestawieniu można mieć dostęp do znacznie większej liczby firm kurierskich, a co za tym idzie również do bardziej zróżnicowanych cen. Broker usług kurierskich pozwala porównywać usługi różnych dostawców, a także ma pełną kontrole nad wydatkami. Nie wiążą nas również długotrwałe umowy z dostawcami. Brokerzy usług kurierskich oferują często generatory dokumentów reklamacyjnych, a także umożliwiające monitorowanie spedycji.

Co sprawdzić nim podpiszemy umowę?

Szukając przewoźnika dla swojego sklepu internetowego, oprócz ceny i oferty, należy wziąć pod uwagę kilka kwestii. Co na przykład? Oto kilka podpowiedzi:O czym warto wiedzieć prowadząc sklep internetowy

  • koszty związane z wykonywaniem usług dodatkowych (pobranie, ubezpieczenie, opłaty paliwowe);
  • sposoby obliczania wagi paczek gabarytowych;
  • dodatkowe udogodnienia techniczne, na przykład: aplikacje, kompletny system online;
  • sposób składania raportów zrealizowanych zadań;
  • okres oczekiwania na zwrot środków z pobrań;
  • statystyki, czyli jak szybko paczki docierają do klientów.

Sposób dostarczania przesyłek ma być przede wszystkim zgodny z potrzebami klientów. Szukając przewoźnika dla naszego sklepu internetowego zwróćmy uwagę na formy dostawy (pod drzwi, punkty odbioru), zasady reklamacji i zwrotów, sposoby awizacji przesyłek, ilość podejmowanych prób pozostawienia przesyłki w cenie usługi, sposób komunikacji z odbiorcą.

Wybór odpowiedniego przewoźnika jest bardzo ważny z punktu widzenia powodzenia sklepu internetowego na rynku. Z tego powodu dobrze przyjrzyjmy się możliwościom, jakie oferują poszczególni przewoźnicy. Patrzmy jednak nie tylko na cenę, ale również na jakość oferowanych usług.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *